Jun 27, 2010

aussie im in love - part 2

Antara kepayahan berada di negara orang ialah aku kena cuba untuk biasakan diri dengan local time dia yang boleh buat aktiviti harian kadang-kadang tunggang terbalik tetapi sebenarnya kepayahan inilah yang telah membantu aku untuk overcome masalah insomnia bila kembali ke m'sia.

Kat sana, setiap hari lepas solat subuh dalam pukul 5.30pg, aku akan baca novel sampai entah macam mana tertidur balik dan dikejutkan semula oleh anak-anak buah yang dah tak sabar nak pergi jalan-jalan. Jadi, hari kedua selepas sarapan, we headed to Carrara Market. Apa ada di sini? Hmm lebih kurang macam Pasar Seni la kot tapi ada taman tema kanak-kanak. hehe

I bought two Sidney Sheldon's novels here! Wah, terus rasa excited sebab harga dia memang tersangat lah murah (kalau tak convert ke RM lah. ahaha)





Lepas tu pergi Surfers Paradise. Aww i like it yooow. Yang tengah surfing semua macam sangat hooott kan. Maka tiada gambar di ambil. haha. Anyway, we took a ride pusing Surfers Paradise in AquaDuck. Ini ialah kenderaan dua alam ye, best kot. Mula-mula kita atas jalan raya tiba-tiba atas air pulak. Pemandangan dia Subhanallah memang sangat cantik. Langit cerah, air bersih, memang cantik lah.






Selepas puas berjalan-jalan, sakit kaki bagai, balik rumah makan, solat, sambung novel, pukul 10 mlm mata tutup semua dah jadi mimpi-mimpi indah. Hehe, kalau kat m'sia harapan lah aku nak tidur sebelum pukul 8pagi. Tapi Alhamdulilah, rutin di aussie dapat dipraktikkan di m'sia sejurus selepas kembali ke tanah air. Mak pun terkejut tau. hehe. Tahniah untuk diri sendiri ^_^

Nxt stop, MOVIE WORLD!!! See u in the next post :)

2 comments:

Anonymous said...

bestnya jadi anak orang kaya@berada ni kan kan kan kan kan kan

cg pyo

nurul syazana said...

sapakah? hmmm